طراحي سايت آموزشي و يا طراحي سايت آموزشگاهي براي ارائه خدمات آموزشي مختلف اجرا و انجام مي گيرد. امروزه آموزش به عنوان مقوله مهمي در توسعه و رشد و شكوفايي جوامع بشري و دستيابي آنها به مدارج بالا و نائل شدن به سطح زندگي مطلوب و ايده آل شناخته شده است. لذا طراحي سايت آموزشي براي عرضه آموزش هاي مختلف به مخاطبان خارج از شكل هاي سنتي آن مورد توجه قرار گرفته است.
قبل از هر چيز توجه به اين موضوع بسيار حائز اهميت است كه طراحي سايت به مانند تمام حرفه هاي ديگر در دنياي مدرن امروزي نياز به تخصص هاي حرفه اي دارد. فكر كنم اگر پيش از هر چيز ابتدا شاخصه هاي طراحي سايت حرفه اي و طراحي سايت شركتي را بدانيد با ديد بهتري اقدام به طراحي سايت آموزشي خود خواهيد كرد.
بگذاريد ابتدا به هدف اصلي طراحي يك سايت آموزشي نگاهي بيندازيم. برگزاري كلاسها به صورت آنلاين و كاملا مجازي از بزرگترين اهداف راه انداري چنين وب سايتي توسط شما ميتواند باشد چرا كه امروزه آموزش آنلاين طرفداران خاص خودش را دارد و انتظار مي رود بشر از قابليت هاي آموزش مجازي و آنلاين در آينده بيشتر بهره مند شود. نداشتن وقت كافي يا دور بودن از موسسه آموزشي ميتواند از مهمترين دلايل برگزاري كلاسها به صورت آنلاين باشد. همكاران ما و مشاوران در شركت طراحي پيام آوا آماده ارائه همه گونه مشاوره در اين زمينه به شما هستند تا با خيال آسوده اقدام به سفارش و طراحي چنين وب سايت نماييد.

آموزشگاه ها در هر زمينه فعاليتي كه باشند، از مهدكودك ها گرفته تا مدارس و دبيرستان ها و آموزش هاي دانشگاهي و همچنين آموزش هاي عالي و تكميلي، آموزشگاه هاي فني و حرفه اي مانند آموزشگاه هاي آشپزي، مراكز ارائه دهنده آموزش هاي تعميرات لوازم صوتي و تصويري يا تعميرات خودرو و …. آموزشگاه هاي هنري و صدها طيف گسترده آموزشگاهي به حتم جهت معرفي كلاس ها، استادان و امكانات و خدمات آموزشي خود نياز به وبسايت دارند. طراحي وب سايت آموزشگاه بهترين راهكار است كه مي تواند معرف سوابق و فعاليت ها و مزاياي آموزشگاه در بين رقبا باشد. مخصوصا اينكه امروزه اكثر مردم به ويژه افرادي كه اهل علم اندوزي و آموزش هستند، براي تحقيق و كسب اطلاعات و در نهايت تصميم گيري بيشتر از اينترنت و جست و جوهاي اينترنتي استفاده مي نمايند. بنابراين وبسايت آموزشگاهي كه بصورت حرفه اي و مطلوب طراحي و مديريت شده باشد و علي الخصوص در نتايج جست و جوي كاربران در گوگل جايگاه مناسبي يافته باشد، مي تواند نقش بسزايي در جذب مشتريان آموزشگاه ايفا كند.
علاوه بر جذب مشتريان جديد، طراحي سايت آموزشگاه بايد آنگونه سيستماتيك باشد كه متعلمان و فراگيران كنوني آموزشگاه و حتي فارغ التحصيلان آن نيز همچنان بتوانند از طريق وب سايت با آموزشگاه در ارتباط و تعامل باشند و از محتوا و امكانات آن استفاده نمايند.
با در نظر گيري مطالب فوق مجموعه اي از ساخت و طراحي سايت همچون: طراحي سايت آموزش آنلاين، طراحي سايت مدارس، طراحي سايت دانشگاه، طراحي سايت آموزشگاه هاي فني و حرفه اي، طراحي سايت مراكز علمي جزو مقوله ساخت و اجراي طراحي سايت آموزشي محسوب مي گردند.

تبليغات درون متني/
اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت فروشگاهي و طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.
تبليغات درون متني
قابليت ها و امكانات طراحي سايت آموزشي
يك وب سايت آموزشگاهي كه براي معرفي خدمات و پتانسيل هاي موجود خود و همچنين ثبت نام آنلاين، برگزاري دوره هاي آموزشي و … صورت مي گيرد بايستي مجهز به ابزارها و امكاناتي باشد تا اهداف خود را دنبال نمايد، از جمله اينها عبارتند از:
۱ – تاريخچه آموزشگاه
۲ – طراحي صفحه اخبار
۳- طراحي بخش دوره هاي آموزشي
۴ – طراحي صفحه معرفي اساتيد و مربيان
۵ – بخش شرايط ثبت نام
۶- برنامه زمان بندي كلاس ها
۷ – طراحي سيستم ثبت نام
۸ – معرفي كتاب ها و جزوات آموزشي
۹ – طراحي قسمت صدور مدارك
۱۰ – طراحي صفحه ويديوهاي آموزشي
۱۱ – ساخت گالري
۱۲ – طراحي انجمن گفت و گو
۱۳ – طراحي صفحه نظرات
۱۴ – امكانات ديگر طراحي سايت حرفه اي

ويژگي هاي مهم در طراحي سايت آموزشي
در موفقيت طراحي سايت آموزشي ويژگي هاي زيادي مطرح است. سايت هاي آموزشي طراحي شده با توجه به نوع مصرف و كاربردي كه دارند و هدفي كه براي آن طراحي شده اند ويژگي هاي خاص خود را دارند. ما اينجا به تعدادي از آنها اشاره مي كنيم :
ريسپانسيو بودن در طراحي سايت آموزشي
با گسترده و فراگير شدن استفاده از تلفن هاي همراه هوشمند و تبلت ها براي وب گردي و گشت وگذار در فضاي مجازي، ريسپانسيو و واكنش گرا بودن يكي از ملزومات سايت هاي امروزي مي باشد. بر اساس آمار گوگل حدود ۵۰ درصد از كاربران از موبايل و تبلت براي مشاهده سايت ها استفاده مي كنند و اين آمار در سال هاي آينده به مراتب بيشتر نيز خواهد شد بنابراين در صورتي كه قالب سايت شما نمايش درستي در موبايل و تبلت نداشته باشد كاربران بسياري را از دست خواهيد داد . از طرف ديگر درصد زيادي از مخاطبان سايت هاي آموزشي را جوانان و نوجوانان تشكيل مي دهند كه اين دسته از مخاطبين براي مشاهده سايت استفاده بيشتري از موبايل و تبلت دارند.
انعطاف پذيري در طراحي سايت آموزشي
سايت هاي آموزشي و آموزشگاهي بايد به نحوي طراحي و پياده سازي شوند كه كاملاً با نياز كاربر متناسب بوده و بسته به هدفي كه براي آن طراحي شده اند پاسخگوي تمامي نياز هاي كاربر باشند. از طرف ديگر سايت هاي آموزشي بايد اين ويژگي را هم داشته باشد كه بسته به نيازهاي آينده مجموعه ، امكان اضافه شدن قسمت هاي جديد به راحتي فراهم باشد. به عنوان مثال اضافه كردن زبان جديد به سايت يا امكانات ديگر.
اهداف و مأموريت خود را مشخص كنيد
وب سايت هاي آموزشي مانند ديگر وب سايت ها هستند با كمي انتظارات متفاوت. به طور كلي اصول كلي طراحي وبسايت با هر قابليتي تغيير چنداني نخواهد كرد. در ابتدا قبل از انتخاب قالب سايت، بايد دقيقاً اهداف و مأموريت خود را مشخص كنيد. براي مثال اگر قصد ارائه مطالب آموزشي براي كودكان ۹ ساله را داريد بايد ظاهر سايت و چينش آن به شكلي باشد كه هم براي كودكان و هم والدينشان خوشايند و كاربردي باشد. يا اگر قصد ارائه خدمات آموزشي براي مقاطع تحصيلي بالا را داريد بايد سايتتان تخصصي تر و با ظاهري حرفه اي تر طراحي شود.
تبليغات درون متني/
اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت فروشگاهي و طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.
تبليغات درون متني
ارائه اطلاعات دقيق
سايت هاي آموزشي بايد تا جايي كه ميتوانند در زمينه هاي مرتبط با فيلد كاريشان اطلاعات ارائه كنند تا بتوانند افرادي كه در اينترنت به دنبال اطلاعات مشابه هستند را جذب كرده و به عنوان كاربر دائمي خود نگه دارند. بعضي از مؤسسات آموزشي مثلا دانشگاه ها ممكن است چندين دانشكده داشته باشند كه تمام اين دانشكده ها بايد به صورت دسته بندي شده و با دسترسي راحت در وب سايت در اختيار كاربران قرار بگيرند. تمام دانشجويان و كاربران بايد بتوانند به راحتي در سايت به دانشكده هاي مختلف رفته و به دنبال اطلاعات مورد نظر خود بگردند.
همه اينها به اين معني است كه در سايت هاي آموزشي بيشتر از طراحي و ظاهر بايد به محتوا توجه كنيد. همچنين ميتوانيي بخشي را در سايت به مطالب و فرم هاي قابل دانلود اختصاص دهيد.
رنگ هاي مناسب براي وب سايت هاي آموزشي
رنگ هاي مورد نظر براي وب سايتتان را اب دقت انتحاب كنيد. دقت كنيد كه اين رنگ ها بايد در تناسب با لوگوي آموزشگاه و همچنين بروشورها و پوسترهاي آموزشگاه باشد تا حس يكپارچگي ايجاد نمايد.
به طور كلي در سايت هاي آموزشي بايد به سمت رنگ هاي خنثي و تأييدي برويد مانند سبز، قهوه اي، آبي و سفيد. اين رنگ ها ناخودآگاه حس جديت، تكامل، قدرت و اعتماد را انتقال ميدهند. افراد نياز دارند كه به شما و خدماتتان اعتماد كنند و روانشناسي رنگ ها در اين مورد ميتواند به شما كمك كند تا اين حس را در كاربر ايجاد نماييد.
استفاده از انواع عناصر تصويري
سعي كنيد با اضافه كردن تصاوير و ويدئوهايي از نحوه ارائه خدمات، كيفيت و خدمات خود را بيشتر به كاربران معرفي نماييد. براي مثال، اگر آموزشگاه رانندگي داريد، ميتوانيد ويدئوهايي از نحوه آموزش را در وب سايت قرار دهيد. همچنين تصاويري از امكانات موجود در آموزشگاه و كلاس ها ارائه كنيد تا كاربر به يك تصوير ذهني از كلاس ها و امكانات آن برسد. حتي ميتوانيد از اجزاء تعاملي مثل چت آنلاين براي پاسخگويي به سؤالات كاربران و راهنمايي آن ها استفاده كنيد. هدف ايجاد حس مهم بودن در كاربر و جلب اعتماد او ميباشد كه با به كارگيري اين عناصر دسترسي به اين هدف آسان تر ميشود.
معيارهاي پيام آوا براي طراحي سايت آموزشي
اولين معيار پيام آوا اين است كه قالب وب سايت و گرافيك آن با توجه به موضوع آن بايد به شكلي صحيح و حرفه اي كار شود. مخاطبان و بازديدكنندگان سايت آموزشي بايستي مطالب را به طور واضح در سايت مشاهده نمايند. يك وب سايت ضعيف و معمولي مي تواند به آساني كاربران را فراري دهد. پس طراحي سايت آموزشي بايد به درستي و رعايت اصول سايت هاي آموزشي انجام گيرد تا كاربراني كه وارد سايت شده اند شيفته و جذب آن شوند. به اين موضوع خاص نيز توجه داشته باشيد كه اگر چند تخصص را باهم ارائه مي دهيد پس شما نياز به طراحي وبسايت آموزشگاهي داريد.
معيار بعدي پيام آوا توجه به اين نكته است كه در صورت عدم وجود مخاطب براي يك وب سايت آموزشي، براي گردآوري مخاطبان به شكل هدفمند و جامع ، لازمه اش اين است كه سايت آموزشگاهي، قدرتمند در موتور جست و جوگر گوگل ظاهر شود. در صورتي كه وب سايت بتواند در كلمات كليدي و هدف خود در نتايج گوگل رتبه ي بالايي كسب كند، مي تواند به نتيجه ي خود به سهولت و بدون كمترين هزينه اي برسد. اين كار با داشتن وب سايت حرفه اي و طراحي بر اساس سئو و موتورهاي جست و جوگر و تكنيك هاي اجرايي سئو توسط طراحان حرفه اي پيام آوا امكان پذير است. بارزترين تخصص شركت طراحي سايت پيام آوا، طراحي سايت بر مبناي جديدترين الگوريتم هاي گوگل مي باشد.
همچنين پياده سازي و اجراي پنل مديريت به زباه فارسي و با كاربري آسان بريا مدير سايت به منظور بروزرساني و افزودن محتوا و محصولات جديد به سايت، طراحي واكنشگرا و ريسپانسيو و بكار گيري تكنولوژي هاي مانند لاراول در طراحي سايت حرفه اي توسط پيام آوا انجام گرديه و ارايه خدمات سئو سايت و بهينه سازي سايت آموزشي براي موتورهاي جستجو از ديگر سرويس هاي پيام آوا است.
پيام آوا همچنين مي تواند با هزينه هاي اندك تبليغات گوگل را براي سايت شما انجام دهد تا از همان روزهاي نخست بارگزاري سايتتان در رتبه هاي برتر گوگل ديده شويد. فروشنگان و توليدكنندگان محترم فعال در زمينه آجيل و خشكبار مي توانند جهت مشاوره و كسب اطلاعات تكميلي با ما تماس بگيرند.
ادامه مطلب
بازدید: