مقالات دوربين مدار بسته / نصب دوربين مداربسته | ||
|
كنترل كردن يك استارتاپ دشوار است و استارتاپ هايي كه نتايج خوبي مي گيرند معمولاً مديران عامل خيلي خوبي دارند. اما بهترين مديران عامل استارتاپ ها براي آنكه يك سر و گردن از بقيه بالاتر بايستند چه كار مي كنند؟ در ادامه 12 مورد از ويژگي هاي مشترك مديران عامل موفق استارتاپ ها را از زبان جمعي از فعالان حوزه ي كارآفريني خواهيد خواند.
1- در عمل با هوش هستند، نه فقط روي كاغذ «رفتن به بطن بازار و درك مشتري خيلي بيشتر از كتاب خواندن و روي كامپيوتر تحقيق كردن اهميت دارد». مارك ساستر، از شركاي آپفرانت ونچرز. 2- اولويت اول را به منافع شخصي خود نمي دهند «اغلب كارآفرينان حد معيني از منافع شخصي را در نظر مي گيرند كه اين مشكلي ندارد. با اين حال، رهبران سريالي و موفق استارتاپ ها، منافع ذي نفعانشان را بر منافع شخصي شان مقدم مي دارند. موقعيت هاي اجتناب ناپذيري ممكن است پيش بيايد كه در آنها مديران اصلي مي توانند دور از چشم بقيه زد و بند كنند و درآمد خود را به قيمت كوتاهي در حق همكاران و سرمايه گذارانشان افزايش دهند. آن دسته از مديراني كه فعاليت هايشان به طور پيوسته با موفقيت همراه بوده است در برابر اين وسوسه مقاومت مي كنند». جان گريت هاوس، كارآفرين، سرمايه گذار، و استاد دانشگاه ![]() 3- مي توانند غير متعارف باشند «مدير عامل زاپوز به ايده هاي خود اعتقاد راسخ دارد. از مثال هاي بزرگي مثل پيشنهاد پول به افراد براي ترك شركت بعد از آموزش و خاتمه دادن به خدمت كاركنان در صورت هماهنگ نشدن با سيستم مديريتي جديدش گرفته تا مثال هاي كوچك تري از انتخاب او براي زندگي در محل استقرار كاروان ها كنار محل كارش و نگهداري گونه اي لاماي اهلي شده فارغ از پولي كه از فروش استارتاپ تك شاخ خود به آمازون به دست آورده است، نشان مي دهند او براي دنبال كردن باورهاي حقيقي خود مصمم است و اجازه نمي دهد كسي بر سر راه چشم اندازش قرار بگيرد». دانيل روديك، يكي از مؤسسين اگزكت مديا 4- ريزبين هستند اما مديريت ذره بيني نمي كنند «مديرعامل بايد ريزبين باشد، اما از مديريت ذره بيني بپرهيزد (ميان اين دو تفاوت هست). ساختن يك شركت يعني كاري كنيم تمام اجزا به درستي كنار يكديگر قرار بگيرند تا اين ماشين بتواند در مقياس درست نتايج قابل پيش بيني داشته باشد». هنينگ مو، مأمور فروش و كارآفرين 5- جرأت انجام كارهاي بزرگ را دارند «جالب است كه كسي از جرأت حرفي نمي زند. حتي قدم گذاشتن داخل اين گود نيز جرأت مي خواهد. از آنجا به بعد نيز، وقتي تمام اطرافيانتان به شما مي گويند اين كار ديوانگيست، بايد جرأت ادامه دادن مسير خود را داشته باشيد. بايد جرأت انجام كاري كه فكر مي كنيد درست است را داشته باشيد؛ فارغ از اينكه عقل سليم در اين باره چه مي گويد. در نهايت، بايد جرأت اين را داشته باشيد كه يك سر و گردن بالاتر از ديگران بايستيد، استثنايي باشيد، دشمن پيدا كنيد، وقتي هر كس ديگري مي گويد بله، بتوانيد نه بگوييد، و آنقدر اعتماد به نفس داشته باشيد كه بتوانيد خودتان باشيد». توليس ديموپولوس، وكيل استارتاپ، دفتر وكالت سوفوس 6- به جاي خيالات واهي، واقع نگر هستند «مديران فوق العاده ي استارتاپ ها، قاعده ي بازي خود را مي فهمند. آنها مي دانند كمتر از 1 درصد استارتاپ هاي حوزه ي فناوري در طول حيات خود به ارزش 1 ميليارد دلار مي رسند. آنها كاملاً در جريان اين حقيقت هستند كه اين صنعت با وجود زحمت فراوان، موفقيت هاي چشمگير كم تعدادي رقم مي زند». كريستوفر لاكهيد، يكي از مؤسسين 7- توانايي تفويض اختيار را دارند «كار مؤسسين از آن جهت حائز اهميت است كه مي توانند كار هاي زيادي انجام دهند. انرژي نا محدود، عشق و زمان از ويژگي هاي آنهاست. اما بسياري از آنها وقتي شركتشان به مرحله اي مي رسد كه بايد بخشي از كارهاي خود را به ديگران واگذار كنند، ناموفق عمل مي كنند چون مي خواهند همه چيز را خودشان كنترل كنند. مي توان نام اين را قانون ده تايي ها گذاشت. اگر مديريت 0 تا 10 نفر را بر عهده داريد، كنترل همه چيز در دستان شماست. اما اگر 100 نفر را تحت مديريت خود داريد (به واسطه ي گزارش هاي مستقيم) بايد بخشي از مسئوليت هاي خود را به ديگران واگذار كنيد. در اين مرحله زيردستان شما معمولاً اول به دنبال راهنمايي هاي شما هستند، سپس بر اساس آن اقدام مي كنند. اما اگر (از طريق گزارشات مستقيم) 1000 نفر را مديريت مي كنيد، زيردستان شما ابتدا عمل مي كنند و سپس به شما گزارش مي دهند. براي هر يك از اين مراحل، مهارت هاي متفاوتي نياز است». جان باكاس، سرمايه گذار و كارآفرين سابق 8- ذاتاً فروشنده اند «اگر نتوانيد محصول يا خدمات خود را بفروشيد نخواهيد توانست كسب و كار خود را به راه بيندازيد. بنابراين اگر متقاعد كردن ديگران به پذيرش تفكر شما در ذاتتان نيست، هيچ گاه نخواهيد توانست كسب و كار خود را برپا كنيد». جرارد دانفورد 9- خوب مي دانند چگونه به ديگران انگيزه بدهند «آنها نه تنها خوب مي دانند چگونه ايده و ديدگاه خود را بفروشند، بلكه انرژي و انگيزه دادن به ديگران براي ادامه ي راه را نيز خوب بلد اند». يوليشكا واي دي 10- از حد مشخصي از تنش لذت مي برند «من فكر مي كنم توانايي پذيرا شدن تنش هاي خلاقانه، كاوش و اجازه دادن به بروز آن چيزي است كه مديران عامل برتر را از بقيه ي 90 درصد اين جمع متمايز مي كند. من مديران عامل زيادي را ديده ام كه سعي مي كنند از كشمكش اجتناب كنند يا اغلب مواقع به دنبال رسيدن به اتفاق نظر هستند و اين مي تواند خلاقيت را از بين ببرد. البته اين تنها يكي از ويژگي هايي است كه در كنار ديگر ويژگي ها قرار مي گيرد». آليس چان، مشاور روابط عمومي 11- خوش شانس هستند «هر كسي كه جزو 10 درصد مديران عامل موفق قرار داشته باشد و نپذيرد در اين مسير خيلي خوش شانس بوده است، خودش را گول مي زند». كريس پاتريك، يكي از مؤسسين تو تن 12- هر روز براي يادگيري آمادگي دارند «شما بايد هر روز چيز تازه اي ياد بگيريد. هرچه زودتر بتوانيد چرخه هاي بازخوردي خود را ايجاد كنيد و سازمانتان را به سازمان يادگيرنده اي بدل كنيد كه بتواند خودش را با اتفاقاتي كه در بازار مي افتد وفق دهد و بر اساس آن عمل كند، عملكرد بهتري خواهيد داشت». جوزف پوئوپولو
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۳:۳۹ ] [ كامبيز ]
|
|
[قالب وبلاگ : لیمو بلاگ] [Weblog Themes By : limoblog.ir] |